برند شخصی چیست ؟

برند شخصی را می توان به این صورت تعریف کرد که دیگران در مورد شما چه نظری دارند و یا اینکه اولین جمله ای که در ذهن مخاطبان شما قرار می گیرد چه می تواند باشد؟

با گسترش شبکه های مجازی بسیاری از افرادی که در حوزه های مختلف دارای تخصصی و یا صاحب ایده هستند سعی در طراحی و شناسایی برند شخصی خود  به دیگران را دارند. گسترش شبکه های مجازی همانند لینکدین, اینستاگرام, توییتر و …. باعث شده است که افراد به معرفی هرچه بهتر خود در این شبکه ها نمایند و بتوانند با افراد بیشتری در حوزه های تخصصی و کاری خود به تبادل اطلاعات و معرفی بپردازند.

در برند سازی شخصی شما می توانید توانمندی ها و تخصص های خود را همانند یک برند تجاری به مخاطبان خود بشناسانید. برند شخصی یک فرد می تواند ماهیت و ذات یک فرد را نمایش دهد. به عنوان مثال استیو جابر برای خود دارای یک برند شخصی است حتی  می توان گفت که در صورتیکه او در شرکت اپل نیز مشغول فعالیت نبود می توانست در حوزه های دیگر هم چون آی تی به موفقیت های چشمگیری دست باید. مسلما شما نیز با این عقیده مخالف نخواهید بود که شخصی هم چون استیو جابز با توجه به گذشته و سوابق کاری خود مسلما دارای ویژگی های است که می توانست در حوزه های دیگر نیز موفق باشد. پس می توان گفت که برند شخصی نشان دهنده توانایی ها و قابلیت های یک فرد است که دیگران می توانند با تکیه بر آن خصوصیاتی که باعث شکلی گیری برند شخصی شده است به موفقیت هایی در حوزه های مربوطه بدست آورند.

هر شخصی به طور ناخودآگاه دارای یک برند شخصی است که می توانید با شناخت آن ها پی ببرید که طرف مقابل شما چه کسی است؟ چه ویژگی های متمایزی در او وجود دارد که باعث تمایز با دیگران می شود؟ چه کاری انجام می دهند و حوزه تخصصی فعالیت چیست و …

ساخت یک برند شخصی دارای مراحلی است که در مقاله بعدی به آن ها اشاره خواهیم نمود.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + = 15