آشنایی با انواع روش های بازاریابی اینترنتی

در مقاله‌ی قبل با مفهموم دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید. در مقاله‌ی امروز به سراغ انواع روش های بازاریابی اینترنتی می پردازیم:
این مبحث از اجزای بسیار مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. به ذکر چند نمونه از روش های بازاریابی اینترنتی می‌پردازیم:

۱- بازاریابی به کمک شبکه‌های اجتماعی (Social Network Marketing)

در این روش از نرم افزارهای ارتباط جمعی مانند تلگرام، فیس بوک، توئیتر و … برای بازاریابی کمک گرفته می‌شود. شناساندن نام برند و معرفی خدمات به افراد و ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان و بالفعل کردن مشتریان بالقوه از اهداف این شیوه می‌باشد. در این شیوه بازاریابی دهان به دهان است و کاربران با به اشتراک‌گذاری نظرات خود این نوع تبلیغ را گسترش می‌دهند. از دیگر امکانات این روش لینک دهی و اشتراک‌گذاری ویدیو و تصویر و بالا بردن ترافیک وب سایت می‌باشد.

۲- بازاریابی ایمیلی Email Marketing

شما با طراحی سایت مناسب، صفحه فرود سایت و ارسال مرتب ایمیل به مخاطبان می‌توانید مشتریان بیشتری را راضی نگاه دارید. با این روش می‌توانید مشتریان را با جدیدترین محصولات و خدمات خود آشنا کنید و برند را بهتر به مشتریان معرفی کنید.

۳- نمایش تبلیغات

با این روش کاربران راحت‌تر و عمیق‌تر ارتباط برقرار می کنند. Banner نوعی از این تبلیغات است که هزینه‌ای نیز ندارد.

 

۴- بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)

در این روش سعی می‌شود جایگاه سایت را (با طراحی سایت و سئو ) در نتیجه ی جستجو بالاتر ببرند تا در صفحه‌ی اول نتیجه‌ی جستجو قرار گیرد و کاربران راحت‌تر و سریع‌تر به آن دسترسی پیدا کنند. به دو شیوه اینکار انجام می‌شود: بهینه سازی داخلی که طراحی سایت و استفاده‌ی درست از کلمات کلیدی در آن تاثیر دارد و بهینه سازی خارجی که استفاده از link لینک‌هایی که به سایت داده می‌شود در آن تاثیر گذارند.

۵- بازاریابی محتوایی Content Marketing

در این روش سعی می‌شود تا با مناسب‌ترین کلمات بهترین تاثیر بر مخاطب ایجاد شود و از طریق کانال‌های ارتباط جمعی خود کاربران به انتشار محتوای ایجاد شده بپردازند.

۶- بازاریابی در موتورهای جستجو

در این روش بازاریابی از راه browser ها به دو روش سئو و به ازای هر کلیک صورت می‌گیرد. این روش در سئو با طراحی سایت مناسب صورت می‌گیرد و در تبلیغات کلیکی باید مبلغی به موتورهای جستجو پرداخت گردد تا سایت در بخش تبلیغات نشان داده شود. به ازای هرکلیکی که کاربر بعد از جستجو در browse ها بر روی تبلیغ شما می کند هزینه حساب می‌شود.

 

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 2 = 5