نگاهی اجمالی به قسمت های مختلف گوگل آنالیتیکس

قبل از اینکه بخش های مهم گوگل آنالیتیکس را با هم بررسی کنیم بهتر است نگاهی اجمالی بر قسمت های مختلف گوگل آنالیتیکس داشته باشیم تا بدانیم هر قسمت چه کاربردی برای ما دارد. سپس به صورت جداگانه به سراغ هر بخش رفته و جزئیات بیشتری را با هم بررسی خواهیم کرد.

خانه (Home) : در این قسمت می توانید نگاهی اجمالی به وضعیت سایت خود داشته باشید.

اکثر اطلاعاتی که در این قسمت به شما نمایش داده می شود به صورت پیش فرض روی ۷ روز گذشته است. که برای دسترسی به آمار دقیق تر باید روی گزینه پایین هر بخش یعنی overview کلیک کنید.

مثلا در ۷ روز گذشته تعداد کاربران فعال شما چقدر بوده است. چه مقدار از آن ها به اهدافی که تعیین کرده اید تبدیل شده اند. در ۷ روز گذشته چقدر درآمد داشته اید. میزان ماندگاری کاربران در ساعات و روزهای مختلف به چه صورت بوده است. در ۷ روز گذشته بیشترین ورودی وب سایت شما از چه کشورهایی بوده است.

اطلاعاتی نظیر میزان فروش محصولات، تعداد اهداف انجام شده و بیشترین صفحات بازدید شده هم در این قسمت موجود است.

شخصی سازی (Customization) : در این قسمت ۴ گزینه وجود دارد. در قسمت Dashboards می توانید میزکارهای شخصی سازی شده برای خود درست کنید.

در قسمت Custom Reports هم می توانید گزارش هایی را به صورت شخصی سازی شده برای خود درست کنید. مثلا گزارشی مربوط به یکی از رویداد ها یا اهداف خود با متریک های مشخصی که خودتان تعیین کرده اید.

در قسمت Saved Reports می توانید گزارش هایی را که در قسمت های مختلف ذخیره کرده اید را مشاهده کنید. هر گزارشی که ذخیره می کنید مستقیما در این قسمت قابل مشاهده هستند.

و در قسمت Custom Alerts هم می توانید هشدار هایی را به صورت شخصی سازی شده برای خود تعیین کنید. مثلا می توانید هشداری تعیین کنید تا زمانی که فروش شما بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان در روز شد ایمیلی به صورت اعلان برای شما ارسال شود.

اطلاعات لحظه‌ای (Real-Time) : در این قسمت می توانید به صورت زنده وضعیت بازدیدکنندگان سایت خود را بررسی کنید. در لحظه چه تعداد بازدیدکننده فعال روی سایت خود دارید؟ هم اکنون در کدام یک از صفحات سایت شما حضور دارند؟  از چه منابعی وارد سایت شما شده اند؟ از چه کشورهایی آمده اند؟ و بررسی رویداد ها و اهدافی که تعیین کرده اید به صورت لحظه ای در این قسمت امکان پذیر است.

مخاطبان (Audience) : در این قسمت می توانید ویژگی های رفتاری مخاطبان سایت خود را به صورت کامل بررسی کنید. کاربران فعال سایت شما چقدر هستند؟ چه میزان برای شما ارزش دارند؟ دقیقا در سایت شما چه کار می کنند؟ از چه شهر ها و کشور هایی آمده اند؟ میانگین سنی شان چقدر است؟ جنسیت آن ها چیست؟ و اطلاعات مهم دیگری که در ادامه مفصل در مورد آن ها توضیح می دهم.

نحوه جذب (Acquisition) : در این قسمت می توانید ترافیک ورودی سایت خود را بررسی کنید. ترافیک هایی که از سوشال مدیا، کمپین های تبلیغاتی، گوگل ادوردز و … دریافت کرده اید چه ویژگی هایی دارند. به طور کلی می توانید کیفیت ترافیک ورودی خود را از منابع مختلفی که به دست آورده اید را بررسی کنید.

رفتار (Behavior) : در این قسمت می توانید رفتار کاربران تان را با سایت خود تحلیل  و بررسی کنید. تعامل کاربران با سایت شما چگونه بوده است و چه طور با قسمت های مختلف سایت شما برخورد کرده اند. مهمترین قسمت این بخش بررسی صفحات سایت از نظر بانس ریت، میزان ماندگاری کاربران در آن ها و سرعت بارگذاری می باشد که همیشه قابل توجه مدیران سایت ها بوده است.

تبدیل‌ ها (Conversions) : منظور از تبدیل یا Conversion تبدیل بازدیدکننده به اهداف خاصی است که ما از قبل تعیین کرده ایم. به عنوان مثال تبدیل بازدید کننده به کاربر سایت یا تبدیل کاربر به خریدار. برای استفاده از این قسمت باید اهداف خود را از قبل در قسمت Admin تعیین کنید. همچنین برای ایجاد رویداد ها یا اهداف پیچیده و حرفه ای تر نیاز دارید گوگل آنالیتیکس خود را به گوگل تگ منیجر متصل کنید تا گوگل بتواند به بخش های مختلف سایت شما دسترسی کامل داشته باشد. که کمی طولانی است و نمی توان در این مقاله بازش کرد. سعی می کنم در آموزش های بعدی مفصل در این مورد صحبت کنم.

کشف کردن (Discover) : در این قسمت آموزش هایی در رابطه با بخش های مختلف گوگل آنالیتیکس وجود دارد که اگر به زبان انلگیسی مسلط هستید می توانید از آن ها استفاده کنید. این قسمت راهنمای کامل و جامعی برای یادگیری قسمت های مختلف گوگل آنالیتیکس می باشد.

ادمین (Admin) : در قسمت ادمین می توانید تنظیماتی را که مربوط به اکانت گوگل آنالیتیکس و سایت تان هست و همچنین گزارش های دریافتی را انجام دهید. قسمت های مهمی که در این بخش وجود دارند تنظیمات مربوط به ایجاد اهداف و فعال کردن قسمت فروشگاه سایت است.

خب تا اینجا متوجه شدید هر قسمت از گوگل آنالیتیکس چه کاربرد هایی دارد. از این به بعد قصد داریم به بررسی ۴ بخش مهمی که هر مدیر وب سایتی همیشه با آن ها سرو کار دارد بپردازیم.

کاربرد قسمت Audience در گوگل آنالیتیکس

همانطور که قبلا هم اشاره کردم در این بخش می توانید شناخت کاملی از مخاطبان وب سایت خود داشته باشید. یکی از مهمترین و جذاب ترین بخش های گوگل آنالیتیکس که خیلی از مدیران وب سایت ها، بیشتر گزارش های این قسمت را تحلیل می کنند بخش Audience یا همان مخاطبان در گوگل آنالیتیکس است.

 

 

دید کلی (Overview) : 

در این قسمت می توانید اطلاعات کلی درباره کاربرانتان به دست بیاورید.

مطابق تصویر زیر در قسمت انتخاب تاریخ می توانید بازه زمانی دلخواه خود را برای مشاهده گزارش ها تعیین کنید. همچنین با انتخاب گزینه Compare To می توانید دوبازه زمانی مشخص را برای مقایسه انتخاب کنید.

 

مطابق تصویر زیر در قسمت Overview می توانید متریک مورد نظر خود را برای مقایسه انتخاب کنید. به صورت پیشفرض متریک اول روی Users می باشد. مثلا شما می توانید متریک دوم را روی New Users قرار دهید تا مقایسه بین کاربران جدید از کل کاربران را انجام دهید.

 

 

همچنین با کلیک روی گزینه + Add Segment می توانید ترافیک ورودی مورد نظر خود را تعیین کنید. مثلا با انتخاب گزینه Mobile کاربران موبایلی که در بازه زمانی مشخص وارد سایت شما شده اند را روی نمودار مشخص می کند.

همچنین نمودار گزارش ها را می توانید روی هفته، ماه یا حتی ساعت تنظیم کنید.

نمودار دایره ای شکل که با رنگ سبز و آبی از هم متمایز شده اند هم میزان کاربران جدید و کاربران بازگشتی یا همان کاربران وفادار به سایت تان را نشان می دهد. هرچه کاربران وفادار به سایت شما بیشتر باشد مسلما برای شما بهتر خواهد بود.

نکته مهم : دوره یا Sessions به معنی فعال بودن کاربر در سایت شما است. معمولا مدت زمان انقضاء دوره ها ۳۰ دقیقه می باشد. به عبارتی اگر کاربری وارد سایت شما شود و آن را ترک کند و بعد از ۳۰ دقیقه دوباره وارد سایت شما شود یک دوره جدید برای او ثبت می شود. به عنوان مثال ممکن است هر کاربر در روز در بازه های زمانی مختلف ۵ بازدید از صفحات سایت شما داشته باشد. در این حالت یک بازدید کننده (User) با ۵ دوره یا Sessions محسوب می شود. 

گزینه های دیگری که در این قسمت مشاهده می کنید به شرح زیر می باشند :

Users : تعداد کل کاربران (آی پی یکتا)

New Users : تعداد کاربران جدید سایت شما

Sessions : تعداد بازدید های هر کاربر از سایت شما (بازدید های تکراری هم حساب می شوند)

Number of Sessions per User : تعداد بازدید ها یا دوره های ایجاده شده به ازای هر کاربر

Pageviews : تعداد کل صفحات دیده شده توسط کاربران

Pages / Session : میانگین صفحات دیده شده توسط کاربران

Avg. SessionDuration : میانگین ماندگاری کاربران در سایت

Bounce Rate : میزان نرخ خروج کاربران از سایت

در انتهای صفحه هم می توانید اطلاعاتی در مورد زبان، شهر و کشور، سیستم عامل و مرورگر کاربران تان به دست آورید که در قسمت های بعدی می توانید مفصل تر به این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

کاربران فعال (Active Users) :

در این قسمت می توانید میزان کاربران فعال سایت خود را در بازه های زمانی مشخصی با هم مقایسه کنید.

ارزش کاربران جذب شده (Lifetime Value) :

در این قسمت می توانید ارزش کاربران جذب شده خود را بدست آورید. به صورت پیشفرض متریک اول روی Revenue Per User است. یعنی ارزش مادی هر کاربر در ۹۰ روز گذشته پس از اولین جذب به چه صورت بوده است. که می توانید گزینه های دیگر را نیز انتخاب کنید.

البته به صورت پیشفرض بازه زمانی روی ۹۰ روز گذشته است که شما می توانید بازه زمانی دلخواه خود را انتخاب کنید.

در قسمت پایین هم می توانید ترافیک ورودی از کانال های مختلف را بررسی کنید و ببینید کاربرانی که برای شما بیشترین ارزش را داشته اند از کجاها آمده اند.

نکته مهم در این قسمت این است که ارزش کاربران را شما می توانید با چیزی که مد نظرتان است بررسی کنید. مثلا در متریک اول می توانید ارزش را روی تکمیل اهداف (Goal Completions) قرار دهید.

Cohort Analysis :

در این قمست می توانید میزان موفقیت در جذب کاربرانتان را بررسی کنید. به صورت پیشفرض متریک اصلی روی User Retention یعنی حفظ کاربر است.

در نمودار موجود در این قسمت می توانید بررسی کنید مثلا از روز اولی که کاربرانی وارد سایت شما شده اند تا هفت روز بعد از اولین ورود چه تعداد از آن ها کاربران سایت شما شده اند و چند درصد از آن ها دوباره به سایت شما بازگشته اند.

 

 

Explorer :

در این قسمت می توانید تمام کارهایی که کاربران فعال تان در سایت شما انجام داده اند را بررسی کنید. مثلا بیشتر به چه صفحاتی مراجعه کرده اند. چه اهدافی را تکمیل کرده اند یا چه محصولاتی را خریده اند. در این قسمت، گوگل آنالیتیکس برای هر کاربر فعال سایت شما یک آیدی در نظر گرفته است که با کلیک روی آن می توانید به اطلاعات کاملی در مورد هر کاربر دسترسی داشته باشید.

اطلاعات جمعیت‌ شناختی (Demographics) :

در این قسمت می توانید جنسیت و میانگین سنی کاربران سایت تان را بررسی کنید. برای بسیاری از کسب و کارها مهم است که میانگین سنی کاربرانشان چقدر است یا بیشتر کاربرانشان خانم هستند یا آقا؟ این قسمت به ترسیم پرسونای مخاطب بسیار کمک می کند.

 

 

علاقه مندی ها (Interests) :

در این قسمت هم می توانید علاقه مندی های کاربران تان را تشخیص دهید. مثلا کاربرانتان بیشتر به موضوعات علمی و فناوری علاقه مند هستند یا بازی های کامپیوتری؟

همچنین در این قسمت می توانید متوجه آن شوید که کاربرانتان بیشتر به چه محصولاتی در چه موضوعاتی علاقه مند هستند.

این قسمت به شدت به سایت های محتوا محور کمک می کند تا محتوای پر طرفداری برای کاربرانشان تولید کنند.

 اطلاعات جغرافیایی (Geo) :

در این قسمت هم می توانید اطلاعاتی در مورد شهر یا کشور و همچنین قاره کاربرانی که به سایت شما وارد می شوند را به دست آورید.

رفتار (Behavior) :

در این قسمت می توانید رفتار کاربران قدیمی و کاربران جدید سایت تان را بررسی کنید. همچنین می توانید میزان درگیر شدن کاربران با سایت تان را نیز بررسی کنید.

فناوری (Technology) :

در این قسمت می توانید اطلاعاتی در مورد سیستم عامل، مرورگر و شرکت ارائه دهنده اینترنت کاربران تان به دست بیاورید.

موبایل (Mobile) :

در این قسمت می توانید دستگاه های موبایلی که کاربرانتان از طریق آن ها وارد سایت تان شده اند را بررسی کنید. برند و مدل گوشی و همچنین رزولوشن های دستگاه های کاربرانتان را در این بخش می توانید بررسی کنید.

معیار سنج (Benchmarking) :

 

در این قسمت می توانید سایت خود را با دیگر سایت هایی که در حوزه کاری شما هستند مقایسه کنید. در واقع این قسمت یک نوع معیار سنج برای سنجش سایت شما با سایت های هم حوزه تان است. در این قسمت می توانید سایت خود را در متریک های مختلف مثل میزان ماندگاری کاربران در سایت، میزان بانس ریت، تعداد کاربران و … در کانال های مختلف با توجه به معیاری که خودتان مشخص کرده اید بررسی کنید.

جریان کاربران (User Flow) :

در این قسمت هم می توان جریان کاربران تان در سایت را مشاهده کنید. اینکه از کجا وارد سایت شده اند و بیشتر به کدام صفحات رفته اند. به صورت پیشفرض ورودی ها را بر اساس کشور نشان می دهد که با توجه به نیاز خود می توانید آن را تغییر دهید. مثلا با انتخاب Social جریان ورودی هایی که از شبکه های اجتماعی دریافت کرده اید را نشان می دهد.

کاربرد قسمت Acquisition در گوگل آنالیتیکس

این قسمت مربوط به جذب کاربران است. در قسمت Acquisition می توانید بررسی کنید که ترافیک ورودی شما از چه کانال هایی بوده است. در این قسمت می توانید کیفیت ترافیک ورودی سایت تان را ببینید. مثلا بیشتر خریداران محصولات تان از چه کانال هایی وارد شده اند یا بیشتر بازدید کننده های سایت تان از چه کانال هایی تبدیل شده اند.

در قسمت Overview مانند دیگر بخش ها می توانید اطلاعات کلی در مورد نحوه جذب و تعامل کاربران سایت تان را مشاهده کنید. در نمودار Top Channels می توانید بیشترین ترافیک ورودی سایت خود را از کانال های مختلف مشاهده کنید. در قسمت Users تعداد کاربران جذب شده را می توانید مشاهده کنید و در قسمت Conversions میزان نرخ تبدیل کاربر به مشتری را می توانید مشاهده کنید.

 

 

اما در نیمه دوم صفحه سه گزینه اصلی را در جدول زیر مشاهده می کنید. بخش اول Acquisition است که مربوط به میزان جذب کاربران از کانال های مختلف می باشد. بخش دوم Behavior است که میزان تعامل کاربران جذب شده به سایت شما را نشان می دهد و بخش سوم Conversions است که نرخ تبدیل کاربر به مشتری را در کانال های مختلف نشان می دهد. این سه قسمت در گوگل آنالیتیکس به ABC معروف هستند.

 

 

تمام ترافیک (All Traffic) :

در این قسمت می توانید کل ترافیک سایت تان از کانال ها و سورس های مختلف را بررسی کنید. میزان تعامل ترافیک ورودی با سایت تان و همچنین تعداد مشتریانی که هر کانال برای شما داشته را بررسی کنید.

تبلیغات گوگل (Google Ads) :

در این قسمت می توانید ترافیک ورودی از کمپین های تبلیغات در گوگل تان (گوگل ادوردز) را بررسی کنید. در این قسمت می توانید اطلاعات کاملی را از کمپین های گوگل ادوردز خود به دست آورید. در قسمت کمپین ها هم ABC را دارید و می توانید میزان کلیک، نرخ هر کلیک، میزان درآمد حاصل از هر کلمه یا عبارت کلیدی، میزان تعامل بازدیدکنندگانی که از کمپین ادوردزتان وارد سایت تان شده اند و موارد دیگر را به طور کامل بررسی کنید.

کنسول جستجو (Search Console) :

در این قسمت می توانید گوگل وبمستر تولز خود را به گوگل آنالیتیکس تان متصل کنید و اطلاعات کاملی را از کنسول جست و جوی خود در گوگل آنالیتیکس داشته باشید و بررسی کنید.

علاوه بر جایگاه کلمات کلیدی، میزان کلیک یا نرخ کلیک می توانید میزان تعامل کابران با سایت تان که از طریق گوگل آمده اند را بررسی کنید.

شبکه های اجتماعی (Social) :

در این قسمت هم می توانید به صورت تخصصی ترافیکی که از طریق شبکه های اجتماعی دریافت کرده اید را تحلیل و بررسی کنید.

کمپین ها (Campaigns) :

در این قسمت می توانید تمام کمپین های خود را بررسی کنید. به عنوان مثال کمپین های ایمیلی یا کمپین های تبلیغات کلیکی و همچنین کمپین هایی که خودتان به صورت دستی راه اندازی کرده اید که به UTM معروف هستند.

نکته مهم این است که در تمام بخش ها می توانید به صورت کامل تحلیل های خود را از ترافیک ورودی تان داشته باشید. اینکه چقدر در سایت تان مانده اند یا چقدر از آن ها به خریدار تبدیل شده اند و …

کاربرد قسمت Behavior در گوگل آنالیتیکس

این قسمت هم یکی از مهمترین قسمت ها در گوگل آنالیتیکس می باشد. در این قسمت می توانید رفتاری که کاربران تان با سایت شما داشته اند را کامل بررسی کنید.

در قسمت Overview می توانید یک دید کلی از رفتار کاربران با سایت تان داشته باشید. اینکه چه تعداد صفحه دیده اند. چه تعداد بازدید غیر تکراری انجام داده اند. میزان پرش کاربران از سایت یا میزان ماندگاری کاربران در سایت تان را می توانید مشاهده کنید. همچنین می توانید میزان تعامل کاربران با رویداد های شما و عباراتی که بیشتر در داخل سایت تان سرج شده است را مشاهده و بررسی کنید.

جریان رفتار (Behavior Flow)  :

در این قسمت می توانید مسیر رفتار کاربرانتان را مشاهده کنید. به صورت پیشفرض روی لندینگ پیج است که می توانید آن را به گزینه های دیگر مد نظرتان تعییر دهید.

محتوای سایت (Site Content) :

شاید این بخش در قسمت Behavior مهمترین گزینه باشد. شما در این قسمت می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه تعامل کاربران تان با صفحات سایت تان به دست بیاورید. مثلا پر بازدید ترین صفحات سایت تان کدام ها بوده اند؟ میانگین حضور کاربران در آن صفحات چقدر بوده است؟ میانگین نرخ پرش چقدر بوده است؟ میزان درآمد زایی هر صفحه برای شما چقدر بوده است و اطلاعات دیگری که نشان دهنده کیفیت محتوای سایت تان می باشد.

در قسمت بعدی که Content Drilldown نام دارد می توانید میزان تعامل کاربران در هر زیر دامنه یا هر دسته بندی را بررسی کنید.

قسمت بعدی Landing Pages است که می توانید اطلاعات دقیق تری را از صفحات ورودی خود به دست آورید.

و در نهایت در قسمت Exit Pages هم می توانید میزان خروج از صفحات سایت تان را مشاهده کنید.

سرعت سایت (Site Speed) :

در این قسمت می توانید اطلاعات کاملی در مورد زمان بارگذاری صفحات سایت تان بدست بیاورید. در قسمت Overview می توانید سرعت بارگذاری سایت تان را در مرورگر های مختلف تست کنید که قضیه بسیار مهمی است.

در قسمت Page Timings می توانید میانگین سرعت بارگذاری صفحات سایت تان را مشاهده کنید.

در قسمت Speed Suggestions هم می توانید از پیشنهاد های خود گوگل برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت تان استفاده کنید.

جستجوی سایت (Site Search) :

در این قسمت می توانید جست و جو هایی که توسط کاربرانتان در سایت تان انجام شده است را بررسی کنید. مثلا بیشتر چه عبارت هایی را در سایت تان جست و جو کرده اند یا در چه صفحاتی بوده اند و جست و جو های خود را انجام داده اند. با بررسی این قسمت می توانید متوجه آن شوید که کاربرانتان بیشتر به دنبال چی هستند.

البته این قسمت را باید در بخش Admin فعال کنید و به صورت پیشفرض غیر فعال است.

رویدادها (Events) :

در این قسمت می توانید وضعیت رویدادهایی که از قبل ایجاد کرده اید را مشاهده کنید. مثلا می توانید رویدادی مربوط به کلیک روی یک دکمه خاص ایجاد کنید و در این قسمت کاربرانی که با رویداد شما تعامل داشته اند را بررسی نمایید. همینطور می توانید صفحاتی که در آن رویدادهای شما انجام شده است را مشاهده کنید.

البته رویداد ها را باید توسط گوگل تگ منیجر در آنالیتیکس خود فعال کنید.

کاربرد قسمت Conversions در گوگل آنالیتیکس

در این قسمت می توانید وضعیت تبدیل های سایت خود را مشاهده کنید. ممکن است منظور از تبدیل، تبدیل بازدید کننده به کاربر یا خریدار باشد. در این قسمت بخش جداگانه ای برای بررسی وضعیت فروش محصولات سایت وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

اهداف (Goals) :

در این قسمت می توانید وضعیت اهداف خود را بررسی کنید. ممکن است شما هدفی برای تبدیل کاربر به مشتری تعیین کرده اید یعنی هر کسی که خریدی از سایت شما انجام داد جزء هدف تعیین شده شما باشد. یا ممکن است عضویت بازدیدکننده ای در سایت شما هم هدف تعیین شده شما باشد.

 

 

 

همچنین در این قسمت می توانید آدرس های اهداف خود و قیفی که کاربران طی کرده اند تا به اهداف شما تبدیل شوند را به صورت کامل مشاهده کنید.

فروشگاه آنلاین (E-Commerce) :

با فعال کردن بخش فروشگاه اینترنتی خود در گوگل آنالیتیکس می توانید به بررسی کاربرانی که از سایت شما خرید کرده اند به طور دقیق تر بپردازید.

در این قسمت شما می توانید قیف فروش سایت خود را به صورت کامل و دقیق بررسی کنید. اینکه چه تعداد از بازدیدکنندگان وارد فروشگاه سایت و صفحه محصولات تان شده اند؟ چه تعداد از آن ها محصولات تان را به سبد خرید شان اضافه کرده اند؟ چه تعداد از آن ها از خرید خود منصرف شده اند و در نهایت چه تعداد از آن ها خرید خود تکمیل کرده اند.

نکته مهم این است که شما با توجه به ترافیک ورودی به فروشگاه تان می توانید این بررسی ها را انجام دهید و این قسمت به صورت مستقیم به بهینه سازی فرایند خرید در سایت شما کمک خواهد کرد.

همچنین می توانید وضعیت فروش محصولات سایت تان را در بازه های زمانی مختلف بررسی کنید.

مسیرهای چند کاناله (Multi-Channel Funnels) :

در این قسمت می توانید بررسی کنید کاربرانی که در فانل های اهداف شما وارد شده اند چه ویژگی های داشته اند. مثلا چند نفر از افرادی که در قیف های اهداف شما وارد شده اند بدون تکمیل هدف شما از آن خارج شده اند؟ یا مثلا چه تعداد از کسانی که برای اولین بار وارد هدف شما شده اند هدف شما را تکمیل کرده اند؟ یا چه تعداد از کسانی که اهداف شما را ترک کرده اند بعد از مدتی دوباره وارد قیف اهداف شما شده اند و آن ها را تکمیل کرده اند؟

اختصاص (Attribution) :

این قسمت مربوط به این می شود که بیشتر تبدیل های شما از طریق چه کانال هایی انجام شده است.

 

برگرفته شده از سایت hamyareweb.co

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − = 6