از چه راه هایی می توان پیوند با مشتری را تقویت نمود

امروزه شرکت ها دریافته اند که هزینه های جذب مشتری جدید ۵ برابر هزینه های تامین و رضایت مشتریان کنونی است . به همین دلیل شرکت ها تمایل به نگهداری مشتریان کنونی و افزایش وفاداری آن ها نسبت به جذب مشتریان جدید دارند . 

شرکت های می تواندد از روش های زیر اقدام به حفظ و نگهداری مشتریان نمایند : 

– می توانند بر سر راه مشتریان دیوار بلندی ایجاد نمایند تا آن ها نتوانند روی گردان شوند .اگر هزینه سرمایه یا هزینه تخفیفاتی که شرکت به مشتریان می دهد زیاد باشد مشتری تمایلی به ترک شرکت نخواهد داشت . 

– شرکت بکوشد تا رضایت مشتریان را بیشتر جلب نماید . این کار باعث می شود که شرکت های رقیب نتواندد فقط با عرضه محصولات ارزان قیمت یا اقدامات دیگری اقدام به جذب مشتریان نمایند . 

– افزودن به منافع مالی  : شرکت ها می توانند به مشتریان پایبند خود و به آنان که ارتباط صمیمانه تری با شرکت دارند دو منفعت مالی برساند . آن ها عبارت اند از برنامه بازاریابی مستمر و برنامه بازاریابی باشگاهی 

در برنامه بازاریابی مستمر شرکت به مشتریانی که اقدام به خرید های زیاد و سنگین می نمایند پاداش هایی اعطا می کند . 

– افزودن به منافع اجتماعی : شرکت در اجرای روش مبتنی بر افزایش ارزش می کوشد روابط اجتماعی خود را با مشتریان تقویت نماید و این کار را از طریق روابط شخصی , فردی و صمیمی با یکایک مشتریان میسر می گرداند که اینکار باعث تبدیل مشتریان به مشتریان صمیمی می گردد . 

– افزودن به پیوند های ساختاری : برای مشتری وسایل خاص تهیه نمایند و یا راه های ارتباطی رایانه ای بوجود بیاورند تا مشتری بتواند بدان وسیله امور  مربوط به سفارشات , حقوق و دستمزد , موجودی کالا و .. را مشاهده نماید . 

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب