بازاریابی با بودجه صفر

تبلیغات نیازمند هزینه های زیادی است. اما در این مطلب راه کارهایی را به شما آموزش خواهیم داد که بتوانید با استفاده از امکانات موجود خود و هزینه های بسیار پایین (بازاریابی با بودجه صفر) به بازاریابی خدمات و محصولات خود بپردازید.

۱- بازاریابی مقاله: یکی از اسرار پنهان ارتقای کسب‌و‌کار است. کسانی که مقالاتشان در مجلات، سایت‌ها و وبلاگ‌ها منتشر می‌شود در بین خطوط کسی هست که مخفیانه به فروش یا ترویج یک محصول یا خدمت است. این یک بازاریابی مستقیم نیست، ولی حتی می‌توان آن را موثرتر نیز دانست به خصوص اگر پیام مقاله به‌طور عاطفی با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کند. علاوه بر این اگر مقاله شما از روی سایت کپی و منتشر شود به میزان قابل توجهی به ارتقای کسب‌وکار شما کمک کند .

۲-رسانه‌های اجتماعی: پروفایلی جذاب برای کسب‌و‌کار در شبکه‌هایی مانند تلگرام ، اینستاگرام ، لینکدین، فیس‌بوک، توئیتر و مای‌اسپیس ایجاد گردد. تلگرام ۴۵ میلیون کاربر در ایران دارد . فیس‌بوک دارای ۸۰۰ میلیون کاربر است که همچنان نیز در حال گسترش است که می‌تواند یک منبع رایگان برای تبلیغ کسب‌و‌کار شما باشد.

۳- ساخت وبلاگ: اطلاعات کسب‌و‌کار به‌طور منظم در وبلاگ قرار گیرد. گوگل به محتوای تازه و به روز علاقه وافری داردو بارها و بارها آنها را فهرست‌بندی می‌کند و کلمات کلیدی را به پایگاه داده‌های خود اضافه می‌کند و به این طریق مشتریان را به وبلاگ رهنمون می‌سازد.

۴- سیستم بازاریابی از طریق ایمیل: بازاریابی ایمیلی نوعی بازاریابی مستقیم است که به واسطه رایانامه (ایمیل) صورت می‌گیرد. در این بازاریابی می‌توان کالا یا خدمات را از طریق ایمیل به مخاطبان معرفی کرد. بازاریابی پست الکترونیک یکی از ابزارهای بسیار قوی و منحصربه‌فردی است که می‌توان بدون هزینه و به سرعت و به صورتی کاملا حرفه‌ای، به مشتریان پیام تبلیغاتی خود را ارسال کرد و کمک زیادی در معرفی توانایی‌های کسب‌و‌کار است.

۵- بازاریابی تالارهای گفت‌وگو: این روش توسط بازاریابان اینترنتی خبره بیشتر استفاده می‌شود. کافی است که به گروه‌ها پیوسته و تبدیل به یک عضو فعال شوید. پس از آن ترافیک زیادی از طرف تالارهای گفت‌وگو به سمت وب‌سایت هدایت خواهد شد

۶- ایجاد ویدیوهای با کانسپت قوی و مردمی که علیرغم تبلیغ غیرمستقیم، توسط خود مردم نیز کپی شود؛ (مشابه دابسمش ها) و وایرال ویدئوها

٧- استفاده از همکاران فروش و تولید سازمان در WOM تبلیغات دهان به دهان سازمان یافته در بین صاحبان فروشگاهها و یا فروشندگان B2B و همین طور دوستان ایشان که محتوا را به لإیه بعدی منتقل نمایند؛ (استفاده از ایشان بعنوان عوامل مرچندایزینگ در کسب و کارهای FMCG)

٨- ایجاد محتوا بازاریابی مهیج نظیر گوریلامارکتینگ که بارها کپی و خودجوش در وب و جراید نمایش شود؛

٩- آموزش مارکتینگ به کلیه عوامل سازمان: قبل از شروع خرج کرد بودجه های کلان مارکتینگ بایستی فرهنگ سازمانی استفاده آن ایجاد گردد و همه عوامل و بخصوص مدیران ارشد واحدهاس سازمان آموزش مارکتینگ و MBA ببینند؛ سازمان مارکتینگ دان و مارکتینگ محور، بالاترین ارزش برای مرحله بعدی یعنی خرج بودجه است؛

١٠- ایونت ها: استفاده از محل های تجمع در جهت ایجاد ایونت و اطلاع رسانی؛ ١١- پارتنرشیپ: شرکایی پیدا نمایید که روی پلن مارکتینگ مشترک سرمایه گذاری نماید و در سود شریک شود؛

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب