فرآیند های لازم جهت ساخت برند شخصی

در مطلب گذشته به تعریف برند شخصی پرداختیم و لزوم داشتن یک برند شخصی را با شما درمیان گذاشتیم. حال در این مطلب به فرآیند های لازم جهت ساخت برند شخصی می پردازیم.

۱  – ابتدا باید شخص با خود بیاندیشد که چه نکات قوت و ضعفی در او وجود دارد. می توانید برای راحتی کار نقاط قوت خود و ضعف خود را بر روی کاغذی یادداشت نمایید. سعی نمایید که در این مرحله تعارف را با خود کنار بگذارید زیرا تمرکز بر روی مهم ترین نقاط شما می تواند باعث موفقیت شما گردد. در این مرحل می توانید از دوستان و آشنایان خود بخواهید تا شما را راهنمایی نمایند.

۲ – به مخاطبان خود بیاندیشید. مخاطبان جامعه هدف شما چه اشخاصی هستند؟ مخاطبان شما در کدام شبکه اجتماعی بیشتر فعالیت دارند؟ رنج سنی مخاطبان شما چه در بازه ای است؟ مخاطبین شما عموم جامعه هستند و یا افراد تحصیل کرده و یا متخصص در حوزه ای به خصوص می باشند؟

۳ – سعی نمایید پس از شناخت مخاطبان خود با شیوه ای هدفمند و منحصر به فرد به معرفی خود بپردازید. سعی نمایید که با طرح هایی خلاق و نو آورانه در شبکه های اجتماعی خود به فعالیت بپردازید تا بتوانید نظر مخاطبین خود را جلب نمایید. در هر شبکه اجتماعی متناسب با آن به تولید محتوا بپردازید ممکن است با اتخاب استراتژی نامناسب برای شبکه های اجتماعی که نقش مهمی در برندینگ شما ایفا می کند به نتایج معکوسی در یابید.

۴ – در شبکه های اجتماعی خود حضور فعال با مخاطبین خود داشته باشید. به اظهار نظر در مورد پست های دیگر کاربران و پاسخ به نظرات آن ها بپردازید.

۵ – حضوری فعال و مستمر داشته باشید و همواره به ارایه طرح های جدید و گسترش طرح های خود در شبکه های اجتماعی بپردازید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب