مدیران قرن بیست و یکم
مدیران آینده | مدیران گذشته | |
تسهیل کننده , حامی , معلم ,مربی | فرد برگزیده , دستور دهنده , کنترل کننده | نقش اصلی و اولیه |
یادگیری مستمر و بلند مدت , کلی نگر و دارای تخصص های جداگانه | یادگیری دوره ای , تخصص محدود | یادگیری و دانش |
مهرات ها و نتایج | زمان , تلاس , مقام و رتبه | مبنای مقایسه افراد |
چند فرهنگی , چند زبانه | تک فرهنگی , تک زبانه | گرایشات فرهنگی |
دانش از نوع تکنیکی و اجتماعی | اختیار و قدرت رسمی | منبع اصلی نفوذ |
منبع اصلی | مشکل بالقوه | دیدگاه نسبت به کارکنان |
چند وجهی | عمودی | الگوی اصلی ارتباطی |
داده ها و منابع وسیع جهت تصمیم گیری های مشترک | داده ها و نتایج فردی برای تصمیم گیری | سبک تصمیم گیری |
آینده نگری و دور اندیشی | گذشته نگری | ملاحظات اخلاقی |
مشارکتی ( برنده – برنده ) | رقابتی ( برنده – بازنده ) | ماهیت روابط اجتماعی |
منعطف | مقاوم | رویکرد نسبت به تغییر |
شناسه مطلب: