هوش اجتماعی

هوش اجتماعی به شما کمک می کند که مشتریانتان را به خوبی شناخته و به آنها ارزش ارائه دهید

مشتریان بالقوه و ثابت شما دقیقا به دنبال چه چیزی هستند و شما چگونه می توانید بر اساس رفتار آنها تصمیمات خرید آتی را پیش بینی نمایید؟ الگوهای موجود در داده های رسانه اجتماعی، که از ابزارهای تحلیلی به دست می آید، به شما کمک می کند که این سوالها را پرسیده و به موقع به آنها پاسخ دهید. ترکیب داده های رسانه اجتماعی با داده های هوش تجاری دیدگاهی را نسبت به رفتارهای بازار به ما ارائه می دهد که همیشه حل آن یکی از مشکلات اساسی به نظر می رسید.
هوش اجتماعی درک عمیقی از گرایش ها، رفتارها و نگرش های مصرف کنندگان به ما ارائه می دهد. زمانیکه این هوش با داده های تعاملات مصرف کنندگان یا وفاداری آنها تلفیق می شود، ارزش آن به صورت نمایی رشد خواهد کرد. اما شناخت مشتریان نباید باعث شود که دست از رصد آنها بردارید. یکی از ابعاد مهم هوش اجتماعی، تعاملات مشتریان است. شناخت مشتریان و اینکه آنها در مورد شما چه می گویند به این معناست که شما می توانید به نظرات آنها نسبت به برندتان، چه خوب چه بد، با سرعت بالا و به صورت معنادار پاسخ دهید. رسانه اجتماعی اغلب یکی از روش های قدرتمندی است که به مشتریان اجازه می دهد به صورت بلادرنگ، بفهمند که شما نسبت به مشکلات آگاهی داشته و برای حل آنها تلاش می کنید؛ حتی اگر این کار به درازا بیانجامد.

 بسیاری از مردم اگر بدانند که شما بابت مشکلاتتان متاسف هستید برندتان را ترک نخواهند کرد. خواسته آنها این است که به آنها ارزش قائل شوید.

هوش اجتماعی می تواند به شیوه ای سازنده بر روی نتیجه نهایی اثرگذار باشد

زمانیکه هوش اجتماعی، به عنوان مجموعه ای از ابزارها و فرآیندهایی که استراتژی های بلندمدت را پشتیبانی می کند، به خوبی استفاده شود، می تواند کمک کند که فرآیند فروش را به شیوه های متفاوتی هدایت کنیم. باعث می شود که مشتریان احتمالی به داخل قیف فروش حرکت کرده، وفاداری را بین مشتریان ثابت افزایش داده و نوعی اعتماد و اطمینان را بین مشتریان شما به وجود آورد.
از آنجاییکه هر روز تعداد بیشتری از مشتریان هنگام خرید محصولات یا خدمات از شبکه های اجتماعی به عنوان کانال ترجیحی برای ارتباط با فروشندگان استفاده می کنند، شما مجبورید که در این نوع شبکه ها حضور داشته باشید وگرنه باید ریسک از دست دادن فرصت های متعدد فروش را بپذیرید.

 این یک قانون قدیمی کسب و کار است: شما باید جایی باشید که مشتریان ثابت و احتمالیتان هستند

هوش اجتماعی به شرکت شما کمک می کند که جسورتر باشد.

تمام کسب و کارها امروزه باید به صورت مؤثر مشکلات را شناسایی و برطرف نمایند، به این امید که این شناسایی پیش از وقوع مشکل و یا حداقل در فازهای اولیه باشد.
برای اینکه شما در عصر حاضر بتوانید این کار را به نحو کارآمدی انجام دهید، باید از هوش اجتماعی بهره ببرید. با استفاده از اطلاعات رسانه های اجتماعی که توسط ابزارهای تحلیلگر پردازش می شوند، اعضای تیم شما می توانند مشکلات را در مراحل اولیه شناسایی کرده و یا وقوع آنرا با سنجش های پیش گویانه حدس بزنند.

هوش اجتماعی از طریق ارتباطات بهتر، اعضای تیم را توانمند می سازد.

با فرض سرعت کسب و کارهای مدرن، شرکت شما نمی تواند کارمندانش را بدون اینکه ارتباطات خوبی بین یکدیگر داشته باشند در اتاقهایشان حبس کند. رویکردهای چندکاناله و چندرشته ای معمولا برای برآورده ساختن نیازهای مشتریان موردنیاز است.
هوش اجتماعی که در سرتاسر سازمان بکار رفته باشد، به شما کمک می کند تا مطمئن شوید هیچ چیز از قلم نیفتاده و کارمندان بر اساس اطلاعات دقیق و به موقع در مورد آنچه حقیقتا درحال رخ دادن است، تصمیم و عمل مقتضی را صورت می دهند. هوش اجتماعی، همچنین باعث بوجود آمدن همکاری های ساده تر شده و از تلف شدن زمان جلوگیری می کند.

هوش اجتماعی به شما کمک می کند که بر اساس شواهد و قرائن تصمیم بگیرید.

شما نمی توانید کسب و کارتان را بر اساس غرائض اداره کنید، حداقل نه در دراز مدت. برای این کار نیازمند شواهد و مستندات قوی هستید و ابزارهای تحلیلی اجتماعی بخش کلیدی از تفسیر دقیق اطلاعات به صورت بلادرنگ می باشند. وقتی بدانید که هر چیز چگونه کار می کند، می توانید آنرا بسازید و از تلف شدن وقت و تلاش های بیهوده بپرهیزید.
دانستن اینکه در مورد شرکت شما، محصولات آن، رهبرانش و رقابت آن چه چیزی گفته می شود بسیار مهم است، و هوش اجتماعی این کار را امکان پذیر می سازد.
رسانه اجتماعی یک مخزن بزرگ از تحقیقات بازار با جمعیت بالاست.
یک سازمان باید بسیار ناکارآمد باشد که این منبع غنی از ورودی ها و بازخوردها را نادیده بگیرد، یا به شکایت های مشتریانش که در رسانه های اجتماعی پخش می شود بی اهمیت باشد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب